profesjonalne obliczenia statystyczne

Definicja farmacji w Wikipedii

Farmacja, nauki farmaceutyczne ? zespół nauk o lekach, a także nazwa kierunku studiów w szkołach wyższych. Nazwa pochodzi od wyrażenia ph-ar-maki, które w starożytnym języku egipskim znaczyło kto zapewnia bezpieczeństwo1. Ekspozycja muzealna w Pracowni Historii Medycyny i Farmacji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku Farmacja zajmuje się zarówno lekami syntetycznymi, lekami biologicznymi, jak i pochodzenia naturalnego, oraz składnikami kosmetyków oraz żywności. Farmacja wykładana jest na wydziałach farmaceutycznych wyższych uczelni medycznych w ramach studiów jednolitych magisterskich trwających w Polsce 5,5 roku. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Farmacja

Farmacja a statystyki

Jak wiadomo, farmacja to bardzo prężnie rozwijająca się nauka.
Każdego roku na rynku pojawiają się zupełnie nowe produkty, które albo cechują się coraz to lepszymi właściwościami, albo są coraz skuteczniejsze, albo też mają pomóc w leczeniu zupełnie niewyleczalnych dotąd chorób.
Jednak farmacja to także ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań.

Aby tworzyć coraz lepsze produkty lecznicze konieczne jest jednak korzystanie ze sprawdzonych sposobów co do określania potrzeb rynku.

Tak zwane badania statystyczne dla farmaceutyki to doskonała okazja do określenia, jakie produkty lecznicze na rynku są konieczne.

Oczywiście, w wielu przypadkach takie badania mogą także pomóc w analizie dotychczasowej skuteczności badań.

Badania statystyczne dla farmacji

profesjonalne obliczenia statystyczne Badania statystyczne w farmaceutyce są wbrew pozorom bardzo przydatne.

Pozwalają one na uzyskanie sporej ilości informacji odnośnie tego, jak sprawnie funkcjonują na rynku wprowadzone do sprzedaży produkty, jak wielkie jest zapotrzebowanie wśród klientów i w którym kierunku konieczne jest wykonywanie dalszych badań naukowych nad nowymi lekami. Dodatkowo, takie badania przeprowadzane przez specjalistów od statystyki mogą nam pomóc w sprawdzeniu skuteczności wprowadzonych już kampanii, na przykład dotyczących marketingu i innych działań prowadzonych przez firmę farmaceutyczną.

Stąd też istnieje konieczność regularnego przeprowadzania badań tego rodzaju.

Pozwalają one na monitorowanie wykonywanych działań cykliczne, co może mieć spory wpływ na ich skuteczność.

.